Blogi fotodega loodusest ja reisidelt. Koos jutuga ja vahel ka ilma.

pühapäev, 13. juuli 2014

Itaalia - Capri saar

+ No comment yet

Turistiteatmikes ja lauludes taevanikiidetud Capri ei valmistanud järjekordselt pettumust.

Hommikul Napol sadamas tegi ilm veidi ärevaks. Vahelduseks võiks ju vihma tulla, kuid miks just täna? Imestama pani sadama  läheduses kaubanduselu täielik puudumine. Eelmine kord oli sadamakai täidetud pähkli, kastani, jäätise, käekottide, sooduslaevapiletite jne. müüjatega.

Tunnike laevasõitu ja olime kohal. Õnneks olid taevast pilved kadunud.
Maabumisel topiti meid väikebussidesse ja veeti Anacaprile.

Lihtsustatult öeldes koosneb saar neljast korrusest. Kõige madalamal on sadam - Grande Marine. Sealt saab mägitrammiga või bussiga keskosas asuvasse Capri linna. Edasi bussiga mööda kitsast käänulist teed
teise linna Anacaprile. Hetkel maksab iga ots 1.80

Anacaprilt saab kõisraudteega kõrgeima mäe Monte Solaro tippu. Nagu ütlesin, on see lihtsustatud seletus, sellele väiksele 10 ruutkilomeetrisele saarele mahub veel üks mägi, veel üks sadan, rannakaljusid, privaatvillasid ja palju muud. Liigelda saab veel rolleriga ja taksoga, viimased on kuuekohalised ja mitte selleks, et hind odavam oleks, pigem vastupidi.
Odavaks vahendiks on turistil jalad, näiteks Anacaprilt saab Capri linna laskuda mööda iidset treppi, millel 777 astet.

Ülemine osa saarest oli üllatavalt tühi, põhjust ei oskagi pakkuda. Turismi tipphooaeg, tippkoht, ilus ilm, pühapäev. Võib ju vahel juhtuda et kõik need turistid, kes hetkel saarel olid, tulid üksteisest sõltumatult samale mõttele - oleme saare alumises osas, üles seekord ei lähe.

Anacapri

Lõunaaeg käes, jäime ühe restorani menüüd uurima. Päevapakkumine: praad, jook ja jäätis kokku 12 eurot. Selline soodne hind oli üllatuseks. Valisin esimeseks roaks risotto, kui kohale toodi, selgus, et see oli merikarpidega, mida ma kahjuks üldse ei söö. Sonkisin veidi riisi, ettekandja astus ligi - kas risotto ei maitse. Vastasin, et merikarbid ei sobi. Oleksite pidanud ravioolid võtma. Noogutasin. Kümne minutipärast küsiti kas ravioolid sobivad ja toodi need mulle firma kulul.

Pakuti kohvi ja soovi korral jääkülma limoncellot, kahjutundega pidime loobuma (kui aus olla, siis koju kaasa olime juba seda koos eelneva degusteerimisega ostnud), kappasime kogunemiskohta ja sõitsime bussiga sadamasse.

Seal jäi pildile pensionipõlve veetev gondoljeer.

Kes olid soovi avaldanud, läksid kaatriga ümber saare ringile koos kuulsaima vaatamisväärsuse, Sinise Groti (Grotta Azzurra) külastamisega. Lubasin omadele, kes esmakordselt Capril - järgmine kord.

Koopasse pääsemiseks tuleb kaatrilt ümber istuda paati.

sissepääs Sinisesse Grotti, märts 1995
Sissepääs sinna on meetri kõrgune. Sees tehtud fotod ei õnnestunud, lisan netist leitud video.
Paadimehed laulavad, et demoda kaja, laulutugevus sõltub tip-i suurusest.

Veel üks pilt sadamast

Taksod

Meie suundusime sadamast vasakul olevasse "supelranda"
Jutumärkides sellepärast, et seal oli ainult kivid ja vesi. Riietevahetus, tualett puudusid. Õnneks küll oli kohe ranna lähedal viimatimainitud asutus olemas. Selle sissepääsu juures tukkus toolil piletimüüjast sinjoor, kelle süles magas kergel norsates samuti auväärses eas koer. Lootsin vaikselt hiilides euro säästa, kuid koer avas oma parema silma, mille peale peremees avas vasaku...

Vaade rannast

kolm lindu
Kes on väikeste lastega, neil soovitaks seda randa mitte külastada. Väga ebamugav on vette minna, pildil on näha vees olevas betoonblokid, nende vastu on väga kerge ennast vigastada. Pealegi tekitab lähedalt möödasõitvad kaatrid salakavalat lainetust.

Ja olemegi kahjuks tagasiteel

See on koht, kuhu tahaks tagasi tulla. Näiteks Sorrento - Capri variant. Muuseas, kes plaanib bussireisi Itaaliasse, siis on olemas ka sama võimalus. Ise ma järgmiseks bussireisi välistan, kuid Sorrento lähedal on varakult tellides võimalik leida suhteliselt soodsalt öömaja.

Capril ööbimine on kas väga kallis või veel kallim. Õhtul kui turistid on saarelt lahkunud pidi seal hakkama hoopis teine elu. Siis tulevad sinna itaallased ja ka mujalt maailmast rikkad ja ilusad. Restod , klubid, diskoteegid, butiigid täituvad....

Mõlemal korral kui saarel käisin piilusin iga ette jääva villa värava vahelt sisse, lootsin näha Tom Cruise oma suvilas muru pügamas. Esimesel külaskäigul käisin ka teda otsimas Via Vittorio Emanuelel asuvast Gelateria Buonocorest. Seal pakutakse paljude arvates Capri ja ka Itaalia parimat jäätist. Ei vedanud, ei näinud. Kuid jäätis oli tõesti väga kallis hea.

Lingid:
Ants Laikmaa on Capri saarel loonud veerandi oma töödest. Enamuse müüs ta küll kohapeal maha, kuid neid on ka eestis säilinud.
Ants Laikmaa - vaade Caprilt
Ants Laikmaa - Capri maastik
Pikemalt saate lugeda nende maalide omaniku kodulehelt, valige avanevalt lingilt pildi alt "järgmine"
Enn Kunila kunstikogu - Laikmaa

Põhjalikuma info Capri kohta leiab Wiki ing. keelsest artiklist.